wtorek, 25 listopada 2014

Tomatis, Forbrain

Pierwszy tydzień, drugiego etapu terapii Tomatisa już za nami. Od poniedziałku zaczęliśmy drugi, i muszę się pochwalić, że zaczynam zauważać postępy, ale o tym za chwilę ;-)   


Pierwszy tydzień do łatwych nie należał, a w szczególności te pierwsze dni, kiedy to chłopcy ponownie ubrali słuchawki.
Jacek już w poniedziałek na Terapii , 45 minut przepłakał. Znacie Go i wiecie , że to nie w jego stylu, dlatego byłam trochę przestraszona.
 Pani terapeutka włączyła im muzykę , taką jak to tłumaczyła, która robi w ich głowach natłok emocji.
Nauczycielka w trakcie zajęć, chciała uspokoić Jacka, i proponowała, aby z nią poskakał, klaskał, również wymasowała Mu ręce, nic nie pomagało, bo jak stwierdził starszy z braci "  ja chce płakać", i wtulał się do kobiety, jak  nie mój syn.
Mimo takich emocji w głowie Jacka , muzyka nie została zmieniona. Po tych 45 minutach, Jacek się wypłakał, i już było wszystko w porządku.
W Jacku już się nazbierało, i musiał z siebie wyrzucić te negatywne emocje.
Nie wiem jak to możliwe, że w tak szybkim czasie, w tej małej główce, nazbierało się tyle negatywów. 
Po powrocie do domu, Jaca był trochę zmęczony, jakby go wypompowano :-), i do końca dnia był bardzo spokojny.
Można powiedzieć, że nie było dziecka.
Natomiast młodszy z braci to najlepszy uczeń na Terapii, Nauczycielka nie mogła się Go nachwalić, choć bracia wspólnie zrobili postępy.
Chłopcy bardzo poprawili się w zakresie uwagi, i koncentracji. Są w stanie ułożyć takie zadania z układanek , o których wcześniej nie było mowy, gdyż były dla nich za trudne, teraz to dla nich  " bułka z masłem "
Następne dni były już niesamowite, i z dnia na dzień chłopcy coraz bardziej zaskakują terapeutkę.
Postanowiła więc nagrać ich na kamerę, aby wszyscy nauczyciele i również mama mogli zobaczyć jakie postępy robią chłopcy.
Pierwszy i najważniejszy to , że chłopcy zaczęli mówić całe zdania!!! ha ....ha....ha....
Dostali historyjki w formie obrazków i musieli odpowiadać co widzą .
No gdybym nie widziała, na własne oczy , chyba bym nie uwierzyła. 
Słowa były bardzo ładne, słychać było każdą wypowiadaną literkę, no cud, normalnie.
Nauczycielka powtarzała co chwilę " Pani Moniko, jestem w szoku !!!, jest pięknie! "
Od tej pory nie reagujemy na żadne półsłówka , chłopcy, jak chcą z nami porozmawiać, czy też o coś zapytać, muszą formułować całe zdania i już! 
Wreszcie krok do przodu, taka jestem szczęśliwa, nareszcie słyszę pięknie całe zdania wypowiadane przez dzieci, a będzie jeszcze lepiej, już ja to wiem. 
Pierwsze co chcemy zrobić to zakupić dla dzieci słuchawki Forbrain.
Jest to zestaw słuchawkowy z mikrofonem i filtrem dynamicznym, pomaga odfiltrować hałas środowiskowy wyodrębniając i wzmacniając głos dziecka.
Urządzenie jest wykorzystywane do transmisji dźwięków za pomocą przewodnictwa kostnego, dając układowi nerwowemu solidny trening sensoryczny


Jakie są korzyści słuchawek :



  • poprawa uwagi, pamięci i koncentracji
  • poprawa czytania i pisania
  • poprawa mowy i artykulacji
  • większa pewność siebie
  • poprawa umiejętności komunikacyjnych i społecznych
  • lepsza organizacja działań
  • lepsza orientacja w przestrzeni
  • poprawa w zakresie stabilizacji posturalnej, równowagi i koordynacji ruchowej
  • autoregulacja
  • większy poziom energii
  • Jeszcze konsultujemy ten zakup z całym zespołem terapeutów chłopaków, i jeśli nie będzie żadnego sprzeciwu, zakupimy je już w grudniu.Jestem przekonana, że będzie to jeden z lepszych zakupów.

10 komentarzy:

  1. Dobrze słyszeć, że są takie postępy oby tak dalej było :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje!!! Rzeczywiście macie rewelacyjne efekty, trzymamy kciuki, aby dalej chłopcy tak pięknie szli do przodu. :)) Pozdrawiamy serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, po Twoim wpisie nie mogę się doczekać Tomatisa u Frania (styczeń!).

    W tych słuchawkach chłopcy będą w domu słuchac muzyki? O co w ich używaniu chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuchawek będziemy używać w domu, i nie będziemy słuchać przez nie muzyki, ale głośno rozmawiać.
      Ich działanie polega na stymulowaniu słuchowo-głosowego sprzężenia zwrotnego poprzez mówienie do mikrofonu, co pozwala poprawić percepcje słuchową i przetwarzanie informacji dźwiękowych.
      Słyszałam o nich same superowe opinie.

      Usuń
    2. Ale w takiem razie dziecko musi mówić, jak rozumiem?

      Usuń
    3. No tak :-) Musi.
      Chodzi właśnie o to, aby dokładnie słyszał jak mówi.

      Usuń
  4. Jak to się mówi - pierwsze koty za płoty. Najważniejsze, że terapia przynosi spodziewane efekty. Piękne widoki na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie trafiłą do mnie pit 38 broszura i chciałąbym na was oddać 1%, KRS ten sam co w zeszłym roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy
      KRS: W formularzu PIT wpisz numer:

      KRS 0000037904

      W rubryce „Informacje uzupełniające - cel szczegółowy 1%” proszę podać
      21323 Petelczyc Jacek lub 21324 Petelczyc Kacper

      Usuń
  6. Pani Moniko,
    chciałam zapytać o słuchawki forbrain? Czy spełniły Pani oczekiwania? Pomogły?
    :)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń